
Ultima actualizare a tarifelor TCE a fost în perioada 2017-2018. De atunci, niciun primar nu a mai avut curajul să se supună principiilor implacabile economice și legii române din motive electoral-populiste. 𝗘𝗳𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹: colaps financiar al TCE, autobuze și tramvaie de pe vremea lui Pazvante Chioru’ și încălcarea sistematică a legii.
Suplimentar, 𝗶̂𝗻 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 𝘀𝗰𝘂𝗺𝗽𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗯𝗶𝗹𝗲𝘁𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗮 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗶̂𝗻𝘀𝗼𝘁̗𝗶𝘁𝗮̆ 𝗱𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗱𝘂𝘀𝗲 𝗻𝗼𝗶 (𝗮𝗯𝗼𝗻𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲) 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗱𝘂𝗰 𝗶̂𝗻 𝘁𝗲𝗿𝗺𝗲𝗻𝗶 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶 𝗰𝗮̆𝗹𝗮̆𝘁𝗼𝗿𝗶𝗮 𝗰𝗵𝗶𝗮𝗿 𝘀̗𝗶 𝘀𝘂𝗯 𝘃𝗲𝗰𝗵𝗶𝘂𝗹 𝘁𝗮𝗿𝗶𝗳 𝗱𝗲 𝟮,𝟱 𝗹𝗲𝗶, cu beneficii atât pentru ploieșteni, cât și pentru compania de transport.
𝗟𝗲𝗴𝗲𝗮 𝗻𝗿. 𝟵𝟮/𝟮𝟬𝟬𝟳 privind serviciile de transport local, cumulată cu 𝗢𝗿𝗱𝗶𝗻𝘂𝗹 𝟮𝟳𝟮/𝟮𝟬𝟬𝟳 al Autorității Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (A.N.R.S.C.) și 𝗽𝗿𝗲𝘃𝗲𝗱𝗲𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗱𝗲𝗹𝗲𝗴𝗮𝗿𝗲 a servicului de transport public, precum și 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗮𝘁𝗮̆𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗖𝘂𝗿𝘁̗𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝗖𝗼𝗻𝘁𝘂𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝘂𝗹 𝗹𝘂𝗶 𝟮𝟬𝟮𝟰, 𝗻𝗲 𝗼𝗯𝗹𝗶𝗴𝗮̆ 𝘀𝗮̆ 𝗮𝗷𝘂𝘀𝘁𝗮̆𝗺 𝘁𝗮𝗿𝗶𝗳𝗲𝗹𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗱𝘂𝘀𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗲𝘅𝗶𝘀𝘁𝗲𝗻𝘁𝗲 (𝗯𝗶𝗹𝗲𝘁𝗲 𝘀̗𝗶 𝗮𝗯𝗼𝗻𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲) 𝗰𝗲𝗹 𝗽𝘂𝘁̗𝗶𝗻 𝗰𝘂 𝗿𝗮𝘁𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗹𝗮𝘁̗𝗶𝗲𝗶. Tariful actual de 4 lei/călătorie a rezultat exclusiv din ajustarea cu rata inflației, deci din respectarea obligațiilor legale neîndeplinite de peste 7 ani.
Consecințele directe ale unor astfel de măsuri iresponsabile (că au fost și altele) sunt: 𝗱𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶𝗲 𝗶𝘀𝘁𝗼𝗿𝗶𝗰𝗮̆ 𝗱𝗲 𝟲𝟱 𝗱𝗲 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗼𝗮𝗻𝗲 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗶 𝗹𝗮 𝗔𝗡𝗔𝗙 care poate cauza insolvența TCE, 𝟭𝟱𝟵 𝗱𝗲 𝗺𝗶𝗷𝗹𝗼𝗮𝗰𝗲 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗰𝘂 𝗼 𝘃𝗲𝗰𝗵𝗶𝗺𝗲 𝗺𝗲𝗱𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝟮𝟬,𝟰𝟱 𝗮𝗻𝗶 (e.g. tramvaie vechi de 50 de ani) și doar 28 de mijloace de transport noi, 𝗰𝗼𝘀𝘁𝘂𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝗼𝗽𝗲𝗿𝗮𝗿𝗲 𝘀̗𝗶 𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲𝗻𝗮𝗻𝘁̗𝗮̆ 𝘂𝗿𝗶𝗮𝘀̗𝗲, risc ridicat de producere a unor 𝘁𝗿𝗮𝗴𝗲𝗱𝗶𝗶, stații de așteptare inexistente sau din vremuri imemoriale, număr de clienți în scădere care duce la folosirea autoturismelor personale, ambuteiaje și poluare, condiții precare de călătorie (e.g. fără aer condiționat) etc. Toate acestea sunt plătite pe ușa din dos (din bugetul orașului, adică tot din banii ploieștenilor), dar fără dezvoltarea și modernizarea necesare.
Conștient fiind de producerea unui disconfort financiar prin ajustarea la rata inflației în cazul biletelor, am propus introducerea de noi produse, printre care:
1) Abonament pe toate liniile lunar – valabil in zilele luni-vineri de 91 de lei. Cu alte cuvinte, 𝗽𝗹𝗼𝗶𝗲𝘀̗𝘁𝗲𝗻𝗶𝗶 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗳𝗼𝗹𝗼𝘀𝗲𝘀𝗰 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗹 𝗶̂𝗻 𝗰𝗼𝗺𝘂𝗻 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝗽𝗹𝗮𝘀𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗹𝗮 𝗺𝘂𝗻𝗰𝗮̆ 𝘃𝗼𝗿 𝗽𝗹𝗮̆𝘁𝗶 𝗽𝗲 𝗼 𝗰𝗮̆𝗹𝗮̆𝘁𝗼𝗿𝗶𝗲 𝟮,𝟮𝟳 𝗹𝗲𝗶 (20 de zile lucrătoare/lună dus-întors);
2) Abonament pe toate liniile valabil 3 luni de 300 de lei. Cu alte cuvinte, 𝟭𝟬𝟬 𝗹𝗲𝗶/𝗹𝘂𝗻𝗮̆, având un preț/călătorie la fel de convenabil ca cel precedent, valabil inclusiv sâmbăta și duminica;
3) Abonament pe toate liniile valabil 6 luni de 550 de lei. Cu alte cuvinte, 𝟵𝟭 𝗹𝗲𝗶/𝗹𝘂𝗻𝗮̆, inclusiv sâmbăta și duminica;
4) Abonament pe toate liniile valabil 12 luni de 1000 de lei. Cu alte cuvinte, 𝟴𝟯 𝗹𝗲𝗶/𝗹𝘂𝗻𝗮̆, inclusiv sâmbăta și duminica.
De ce am propus aceste produse: pentru că înseamnă 𝘂𝗻 𝘁𝗮𝗿𝗶𝗳 𝗲𝘅𝘁𝗿𝗲𝗺 𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘃𝗲𝗻𝗮𝗯𝗶𝗹 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗰𝗲𝘁𝗮̆𝘁̗𝗲𝗮𝗻, 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗮𝗱𝘂𝗰𝗲, 𝗶̂𝗻 𝗮𝗰𝗲𝗹𝗮𝘀̗𝗶 𝘁𝗶𝗺𝗽, 𝗺𝗮𝗶 𝗺𝘂𝗹𝘁𝗲 𝘃𝗲𝗻𝗶𝘁𝘂𝗿𝗶 𝗰𝗮̆𝘁𝗿𝗲 𝗧𝗖𝗘 𝗶̂𝗻 𝗺𝗮̆𝘀𝘂𝗿𝗮 𝗶̂𝗻 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗲 𝘁𝗿𝗲𝗰𝗲 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗰𝗮̆𝗹𝗮̆𝘁𝗼𝗿𝗶𝗮 𝗼𝗰𝗮𝘇𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹𝗮̆ (𝗯𝗶𝗹𝗲𝘁) 𝗹𝗮 𝗮𝗯𝗼𝗻𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁.
1) Continuăm procedurile cu Banca Europeană de Investiții și Comisia Europeană pentru finanțarea achiziției a 20 de tramvaie noi;
2) Continuăm procedura de achiziție de tramvaie noi, având ca termen limită de depunere a ofertelor 18 noiembrie;
3) Achiziționăm până în 100 de stații de așteptare moderne demne de un oraș european, dintre care circa 20 vor veni anul acesta/începutul lui 2026;
4) Suntem în procedură de operaționalizare a 22 de autobuze electrice noi obținute prin fonduri PNRR;
5) Vom depune la deschiderea finanțărilor pe Tranziție Justă (probabil final de an, început de 2026) proiect pentru achiziția de troleibuze pentru transport public pe viitoarea străpungere Gara de Sud – Gara de Vest.